J.S. Bach. La Passió segons Sant Joan

Cor de l’Empordà, Cor Ciutat de Mataró i Simfonieta Barroca

Diumenge 10 de juliol de 2022 | 19:00 h

Auditori Teatre Espai Ter
Carrer del Riu Ter, 29 - 17257 Torroella de Montgrí (Girona)

 

Direcció i repartiment

Director: Jordi Lluch

Directora del COR: Montserrat Meneses

Preparadors del COR:  Asumpta Cumí, Xavier Mendoza

Pianista correpetidor: Pere Puig


Solistes

Evangelista: Toni Aragon

Jesus: Joan Vila

Soprano: Soledad Cardoso

Contralt: Elvira Ginés

Tenor: Roger Padulles

Baix: Xavier Mendoza

 

Entrades: 12€

https://www.espaiter.cat/ca/programacio/c/4923-js-bach-la-passio-segons-sant-joan.html

Auditori Teatre Espai Ter | Espai Firal i de Congressos.
Carrer del Riu Ter, 29 - 17257 Torroella de Montgrí (Girona)
Tel. 972 75 50 03 - a/e: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

 

 

Concert de Nadal 2021

 

 

Agrupació Cor Ciutat de Mataró

 

Dissabte 18 de desembre de 2021 a les 9 del vespre

 

Església de Sant Josep de Mataró

Carrer de Sant Josep, 7, 08302 Mataró

 

Entrada Lliure - Taquilla inversa

J.S. Bach - Magnificat BWV 243

Cor Ciutat de Mataró

Orquestra Barroca de Barcelona (OBB)

Direcció: Gilles Colliard

 

Dissabte 13 de novembre de 2021

a les 8 de la tarda. 

 

Teatre Monumental de Mataró

 

 

Festival Internacional de Cors - Corearte 2021

Concert inaugural a Malgrat de Mar

 

Església de Sant Nicolau

25 d'octubre de 2021 a les 9 del vespre. 

 

Coral Gioviale - Facatativá, Colòmbia

Cor Ciutat de Mataró - Mataró, Catalunya

Coral Singlot - Girona, Catalunya

Patologías de la imagen. Rèquiem per a les obres d’art d’Andrés Galeano

Performance

 

Dissabte 2 d'octubre a les 19h a l'Edifici La Presó

Activitat complementària a l'exposició individual de l’artista Andrés Galeano 

 

Performance programada entorn a l’exposició Fons perdut de núvols de l’artista Andrés Galeano.  Amb la col·laboració del Cor Ciutat de Mataró, dirigit per Jordi Lluch.

Andrés Galeano (Mataró, 1980) treballa amb fotografia, vídeo, instal·lació i performance. Ha realitzat exposicions i performances a Europa, Sudamèrica, Estats Units i Canadà. Actualment viu i treballa a Berlín.

Web del MAC
Web d'Andrés Galeano

Organitza: M|A|C. Mataró Art Contemporani
 
 

27 de juny de 2021 a les 19:00

L'Auditori - Barcelona - Sala 1. 

Entrades a partir de 12€

 -

Com deia Prometeu, només si som capaços de gaudir i de sofrir, d’alegrar-nos i plorar, podrem capgirar el món amb els nostres braços i les nostres paraules.

Aquest any sentim més que mai que tots ens necessitem. Cantar ha estat la nostra teràpia per subsistir però, sobretot, ens ha ajudat a connectar amb els altres per mitjà de la música.

En aquest concert us presentem 3 obres: De dalt del cingle, de Josep Vila i Casañas, obra d'estrena basada en un poema de Miquel Desclot; Requiem, de Bob Chilcott, en recordatori a tots els que han mort per la covid, i Magnificat, de John Rutter, com a homenatge al personal sanitari, especialment al personal d’infermeria, que ha lluitat en primera línia.

 

REPERTORI

      Josep Vila i Casañas: De Dalt del Cingle (obra d’encàrrec , estrena absoluta)
      Bob Chilcott: Requiem
      John Rutter: Magnificat

INTÈRPRETS

      Ulrike Haller, Soprano
      Jorge Juan Morata, Tenor
      EL COR CANTA
      COR CIUTAT DE MATARÓ
      Orquestra de Cambra Terrassa 48
    Elisenda Carrasco i Ribot, Eva Martinez i Tomé i Jordi Lluch i Arenas, direcció

 

 

Més informació i entrades: 

https://www.auditori.cat/ca/el-cor-canta-persistim

 

El 28 de maig de 2021 a 2/4 de nou del vespre farem el concert Bach, Música i Paraula que no vam poder fer el 2020 a l'Espai l'Amistat de Premià de Mar. 

Informació i entrades: http://espailamistat.cat/pl14/espectacles/id1203/bach-musica-i-paraula.htm

 Combinant les veus del Cor Ciutat de Mataró i les explicacions del flautista i divulgador musical Joan Vives, viatjarem al món dels motets de Johann Sebastian Bach, recuperant, també, un motet de J.M.Bach, de la seva mateixa família, creat justament a partir del mateix coral Jesu meine Freude. En Joan Vives ens anirà descobrint com Bach va concebre les seves obres, per tal de transmetre el seu missatge de la manera més clara i directa possible.

 Preu: 9€ (anticipada) 11€ (el dia del concert)

 

 

Des del 21 de novembre de 2020 a les 7 de la tarda

**Degut a situació excepcional pel COVID-19, aquest concert s'ha retransmès en streaming**

 

Podeu veure el concert aquí

 

L’any 2018 celebràvem el quart centenari del naixement de Joan Cererols, monjo de l’abadia de Montserrat. Va compondre música religiosa polifònica emmarcada en els corrents del barroc hispànic. D'estil auster i escolàstic per a la música religiosa, combinava musicalitat d’aire més popular en els seus villancets que avui també presentem en aquest concert. La seva música té certs paral·lelismes amb compositors italians de l’escola romana, com G. P da Palestrina i també en la tècnica del doble cor, derivat de l’escola veneciana i que troba altres exemples a l’Europa de l’època en autors com H. Schütz. 

 

Programa

- Sicut cervus. Motet a 4 veus G. P. da Palestrina (1525-1594)

 - De la “Missa quattuor vocum. Secundus tonus”

  • Kyrie
  • Sanctus Joan Cererols (1618-1680)

 - Villancicos: 

  • Son tus bellos ojos. A 4 veus.    (solistes sols)
  • Serafín que con dulce armonía. A doble cor i solistes
  • Ay que dolor. A 4 veus.

Joan Cererols

  - Tombeau de Mr Meliton. Instrumental.    Marin Marais (1656-1728)

 - Kommt, ihr Töchter, helf mir klagen. Doble cor.

(N. 1 de la Passió segons st Mateu BWV 244)        J. S. Bach (1685-1750)

 - Adoro te devote. Motet a 4 veus.               Joan Cererols

 - Ich danke dem Herrn

SWV 424. De 12 Gesitliche Gesänge.           Heinrich Schütz (1585-1672)

 - Magnificat. Doble cor i solistes*.                Joan Cererols (1618-1680)

(solistes: Belen Isabel Barnaus i Flàvia Camacho)

           

 

Programa

- Sicut cervus. Motet a 4 veus. G. P. da Palestrina (1525-1594)

- De la “Missa quattuor vocum. Secundus tonus”    

  •     Kyrie   

  •     Sanctus.  Joan Cererols (1618-1680)

- Villancicos:

  •     Son     tus bellos ojos. A 4 veus.

  •     Serafín     que con dulce armonía. A doble cor i solistes

  •     Ay     que dolor. A 4 veus. Joan Cererols (1618-1680)

- Tombeau de Mr Meliton. Instrumental. Marin Marais (1656-1728)

- Kommt, ihr Töchter, helf mir klagen. Doble cor.

(N. 1 de la Passió segons st Mateu BWV 244). J. S. Bach (1685-1750)

- Adoro te devote. Motet a 4 veus. Joan Cererols (1618-1680)

- Ich danke dem Herrn

SWV 424. De 12 Gesitliche Gesänge. Heinrich Schütz (1585-1672)

- Magnificat. Doble cor i solistes. (Solistes: Belen Isabel Barnaus i Flàvia Camacho). Joan Cererols (1618-1680)

 

Participants: 

Quartet solista:

Belen Isabel Barnaus, Soprano

Mariona Llobera, Alto

Aniol Botines, Tenor

German De la Riva, baix

Direcció: Jordi Lluch i Arenas

 

Antònia Escalas, violí barroc

Marc De la Linde, Viola de gamba

Mireia Ruiz, clavecí i orgue

 

Cor Ciutat de Mataró

 

Direcció. Jordi Lluch Arenas

 

Enllaços: 

Notícia Mataró Audivisual 6/11/2020: Setmana de la Música Antiga: enllaç 

Mataró Audivisual 23/11/2020: enllaç

Mataró Audivisual a la carta: veure el concert

Capgròs.com 20/11/2020: enllaç

Youtube

 

El concert Bach, Música i Paraula que havia de tenir lloc el 24 de maig de 2020 a l'Espai l'Amistat de Premià de Mar queda ajornat fins el maig del 2021. 

Enguany no podem cantar a la missa de Sant Jordi de la Parròquia de Sant Josep de Mataró.

Però per a aquesta diada de Sant Jordi el CCM us ha preparat aquest vídeo.

Com que estem confinats cada cantant ha gravat la seva part per separat i l’hem editat en una pista d’àudio com si l’haguéssim estat treballant plegats.

Això és el que voldríem!! Bon dia de Sant Jordi amb una mica de Shakespeare!

 

 

Sonet n. 18 William Shakespeare

Shall I compare thee to a summer’s day?
Thou art more lovely and more temperate;
Rough winds do shake the darling buds of May
And summer’s lease hath all too short a date.

Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimmed;
And every fair from fair sometime declines,
By chance or nature’s changing course untrimmed:

But thy eternal summer shall not fade,
Nor lose possession of that fair thou ows’t,
Nor shall death brag thou wand’rest in his shade,
When in eternal lines to time thou grow’st.

So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee.

Et comparo amb un dia del temps primaveral?
En tu hi ha més bellesa i més comportament:
Els bells capolls del maig sovint sacseja el vent,
I a tota primavera li arriba el seu final.

Massa ardent, de vegades, fulgura l’ull del cel
I sovint el seu rostre daurat empal.lideix,
I tot allò que és bell, del bell se n’evadeix
O per l’atzar o bé pel curs del temps cruel.

Però la teva primavera durarà,
Guardarà la bellesa com una recompensa,
I de tenir-te en l’ombra la mort no es vanarà
Quan en versos eterns el temps tu puguis vèncer,

Mentre els homes respirin i els ulls puguin mirar,
Mentre els meus versos visquin i et puguin recrear.

 

 

 

 

Pàgina 2 de 7